Fra slummen til himmelen

Da har vi igjen vrt og reist litt rundt i Indonesia og denne gangen gikk turen til hovedstaden, Jakarta. Vi satte oss p flyet, ventet i litt over 2 timer og vips s var vi fremme. Vi sjekket inn p hotellet og dermed var det kaste seg i frste taxi og begynne shoppingen. Skulle sett hvordan vi s ut da vi fikk ye p forever 21 butikken, vi s vel ut som sm barn p 5 r som ser godteri for frste gang. Snn fortsatte vi de neste 2-3 timene..

Dagen etter gikk turen til helt andre omgivelser, da skulle vi til slummen for se hvordan de fattigste lever, og for f et innblikk i hvor lite man faktisk trenger for overleve. Utrolig se hvordan folk kan leve 5 stk p et lite rom som er mindre enn soverommet mitt og fortsatt vre pne og nesten blidere enn meg! Vi fikk ogs komme inn i et lite hus hvor de levde en liten familie p 5, hvor faren jobbet med lfte tunge varer dagen lang og kun tjener 30000 rp dagen! Familien mtte betale 70000 rp for strm i mnd og 50000 rp for vann, s de har jo nesten ikke penger igjen til mat og klr..

Mens vi var i slummen skjedde en aldri s liten ulykke for en av gateway studentene. Stakkars jenta falt gjennom det tynne gulvet p en av terassene og rett ned i vannet.. Noe som frte til at alle mtte dra tilbake til hotellet, men noen f av oss spurte pent og fikk en spesial tur tilbake noen timer senere.

Dagen etter (dagen vi skulle hjem) tok vi en liten sightseeing tur fr vi mtte dra tilbake til flyplassen. S vi tok turen innom moskeen, katedralen og en liten tur igjen tilbake til shoppingsentere. Men det finne frem til moskeen skulle ikke vre en lett sak, for nesten ingen av taxisjfrene kunne engelsk, s da ble det frem med penn og papir!